Блог вчителя початкових класів Клочко Наталії Миколаївни

Для Вас, батьки

Літературне читання, 4 клас
                        Контрольна робота
Прізвище ______________________________________________
Дата __________________________________________________
Прочитай текст                                                                               

                                                             Світлячок
      Щовечора світлячок своїм ліхтариком освітлював стежину, якою ходили мешканці лісу.
Метелики, джмелі, павуки – усі раділи з появи світлячка з ліхтариком. А йому теж було приємно робити добро, дарувати комахам радість.
     На тій стежині, котру осявав світлячок, лежав гострий камінь. А з віконечка своєї хатинки, що стояла під пеньком, неподалік від каменя, не зводячи очиць зі світлячко- вого ліхтарика, дивився маленький пустун –скакунець.
– От коли б той ліхтарик погас. Сміху було б! Дядько Джміль, повертаючись додому, зачепився б за гостробокий камінь та й мішок свій із дарунками загубив би. Мені б усе дісталось! А що, коли той ліхтарик погасити?
       Він знайшов шматок гуми і змайстрував рогатку. Відчинивши віконце,
скакунець стрельнув прямісінько у ліхтарик світлячка, і той згас.
– Як же мені тепер бути? – засумував світлячок. – Незабаром до своїх осель повертатимуться лісові мешканці. Чи ж втраплять вони обійти той камінь?
       
А стрибунець причаївся біля віконця й спостерігає, що з того буде. Навкруги зробилось темно.
– Ой! – раптом чує світлячок чийсь голос.
 – Правіше ідіть! – крикнув світлячок.
 – Чому ліхтарик не горить? У такій пітьмі додому не доберуся…
       
Все те чує й стрибунець.
       
Світлячок вийшов на стежину і почав усіх попереджати про небезпеку.
– Світлячку, мене чекає мій малий скакунець. Він дуже боязкий, – сказала мати стрибунця. – То я навпрошки пройду. Швидше буде.
– Мамо! Я тобі назустріч вийшов, – гукнув скакунець, потерпаючи зі страху.
 – Який же ти у мене розумник ростеш, – похвалила мати. – Пошукаймо мої окуляри. Вони десь біля гостробокого. Не інакше, якийсь бешкетник ліхтарика розбив... Того, хто робить зло іншому, ніхто не любить. Для того й сонечко не так яскраво світить.
– Мамо! – хотів щось сказати стрибунець, та передумав.
        
А мати продовжувала:
– Щоб тому, хто нашого ліхтарика розбив, на день народження подарунків не дарували.
– Мамочко! – вигукнув стрибунець . – Тримай мене. Мене злющий камінь за штанці вхопив!
          
Стрибунцеві здалося, що капосний камінь ворухнувся й ніби почав з нього глузувати.
– Мамочко! Він кепкує з мене!
– Кепкують з недобрих та злих. Ти ж у мене хороший... Чи не так?
         
Стрибунець не відповів. Він низенько опустив голову, закліпав очима, дістав з кишені рогатку й простяг її матері:
 – Це я розбив нашого ліхтарика. Пробач мені, матусю.
– А хіба може бути щасливий той, хто чинить зло? - запитала мати.
        
Наступної ночі на пеньку знову стояв усміхнений світлячок і високо тримав крихітного ліхтарика. Він освітлював стежину, а скакунець чатував біля світлячка, щоб ліхтарик більше ніколи не згасав. За В. Мельником (380 слів)
                                                                                  Прочитано __________слів за 3 хвилини
 Виконай завдання.
1. Скакунець жив у хатинці, що стояла
А біля рівчака
Б
під пеньком, неподалік від каменя
В
біля папороті
2
. Скакунець хотів погасити ліхтарик, щоб
А забрати усі дарунки
Б випробувати рогатку
В посміятися з комах
3. Лісові мешканці раділи світлячку, бо він
А мав ліхтарик  і освітлював ним стежину
Б роз’яснював дорогу
В зустрічав усіх на стежині
4. Після добрих маминих слів скакунець відчув
А сором
Б вдячність
В розгубленість
5. Установи послідовність подій у тексті
___ Скакунець розбив ліхтарик.
___
Скакунець усвідомлює свою помилку.
___
Світлячок попереджає всіх про небезпеку.
___
Розмова скакунця з мамою.
6. Установи відповідність між героями тексту та їхньою характеристикою
Герої тексту                       Характеристика героїв
А
скакунець                       1. бездумність
Б світлячок                       2 доброзичливість
В мама стрибунця             3 мудрість
                                                                                                                   

Оцінювання :
  Читання мовчки:
- спосіб читання (відсутність артикуляції) – 1бал;
-   темп читання  - максимум 3бали
Завдання 1-4  1 бал за правильну відповідь.
Завдання  5-6   2 бали за правильну відповідь, 1бал за частково правильну відповідь

Немає коментарів:

Дописати коментар